Progresul hardware, episodul 43: Alte calcule și planuri, în zorii de zăpadă ai primăverii trecute

Vineri în 9 martie, am de plătit noul RDS, întreținerea + 22 de lei la reparații și factura la tabletă.
Și de comandat de la EKWB cvad-radiatorul Vardar Coolstream XE + vreo 2 paduri termice + poate o sticlă de Cryofuel Premix transparent (adică fără zorzoane colorate).

Cred că la 6 aprilie comand de la Senetic al doilea hard disk HGST de 12 TB, preconizat să ajungă în casă pe la 11-13 aprilie, 6 aprilie fiind Vinerea Mare.

Poate între timp (23 martie) mai comand o placă video de 2 GB pentru placa Asus, dar deja începe să mi se înfiripe gândul că bună ar fi o ocazie de vândut jumătatea de jos a tetradei + coolerele Arctic Liquid Freezer și Cooler Master Hyper 212 LED (ăsta e pe aer). Și cu diferența să mai progresez hardware la jumătatea de sus.

Cele mai noi plăci puternice X299 sunt Gigabyte Designare EX și AsRock Fatal1ty Professional Gaming i9 XE.
De la ASUS X299 Rampage ROG 6 sunt demult știute Apex-ul și Extreme-ul, dar abia de curând a ajuns și PCGarage să le aibă.

Până la sfârșitul lunii martie, am de plătit și impozitul anual pe casă, cu o reducere de primul trimestru.

Vreau să mai progresez hardware și numeric, fără datorii și credite, de preferat fără rate la cumpărături și cu facturile plătite în termen (NU restanțe).

După 6-13 aprilie, în funcție de ce rămâne de făcut cu jumătatea de jos a tetradei, se poate să nu mai iau 32 de GB speciali pentru placa ASUS PRIME X299-A, ci să redistribuiesc cei 64 de GB de DDR4-3000 ai SLI PLUS-ului, jumătate la el, jumătatea cealaltă la ASUS.

Cu noul HDD de la Senetic, ziceam că mut la XPOWER GAMING alt hard disk de 4 TB de la Aorus, iar cele două discuri mai mici, HDD-ul de 500 de GB și SSD-ul SATA-III de 240 de GB, să fie scoase din XPOWER GAMING pentru jumătatea de jos a tetradei.
Ar mai trebui un monitor jos, cu tastatură și maus.

Cu noul HDD din aprilie și scoaterile de la XPOWER GAMING, câștigurile de spațiu în jumătatea de sus a tetradei ar fi 12-4 = 8 TB sus la Aorus, iar la X.G. 4 - 0.5 - 0.24 = 3.26 TB. Desigur, sunt liber să mă răzgândesc și să nu scot nimic de la XPOWER GAMING, și câștigul acolo ar fi atunci de 4 TB de-a dreptul.

Dar cu trecerea timpului, jumătatea de jos îmi pare tot mai inutilă în casă, îmi pare rău că am trecut prin ea, m-am repezit prea devreme în august 2017 la progresul hardware și nu m-am dus direct la cele mai puternice componente ce aveau să apară în valul X299/LGA2066. Dacă în noiembrie aș fi început, nu în august...

Acum, Veritonul nu l-aș mai da, este bun ca rezervă de lucru, în plus pot să navighez pe Internet pe el când numerele trebuiesc lăsate să lucreze fără stinghereli, dar jumătatea de jos, chiar ca etapă intermediară ce-am parcurs-o, este în plus în casă.

Și cele două coolere zise mai sus, în plus după noile progrese hardware vor mai fi redundante trei (poate chiar șase) ventilatoare EK FF3-120 și un radiator triplu Vardar Coolstream XE.

Și cât au costat cele două unități centrale de jos, așa cum sunt asamblate acum?

Întâi sunt cele două procesoare, i7-7740X (zisul quad-core ”pointless”) și i9-7900X, ele două împreună ar fi fost vreo 6300 de lei la origine.
Apoi cei 64 de GB de DDR4-3000, vreo 2900 de lei atunci.

Sursele, Zalman de 700W + Corsair de 750W, și ele împreună ar da vreo 1200-1400 de lei poate.
Plăcile de bază, X299 SLI PLUS și PRIME X299-A, or fi fost vreo 2700 de lei atunci.
Coolerele lor, Corsair H100i și H115i Extreme Performance, vreo 1000-1200 de lei.
Carcasele, Zalman + Cooler Master Cosmos, împreună or fi dat vreo 1300 de lei.
La SLI PLUS este acea placă video de 4 GB, care ia două porturi PCI-E în loc de unul (de aceea le prefer pe cele unislot, în plus nu mă interesează marea performanță video, fiind vorba despre numere, nu despre jocuri). Și ea a fost vreo 800-900 de lei în iulie 2017, înainte să înceapă la greu progresul hardware, din august.

Este adevărat că din carcasa de Cosmos am scos măcar două ventilatoare pentru jumătatea de sus a tetradei. De asemenea, în ea pe ASUS PRIME au mers, de pe 31 august pe 7 octombrie, cei 128 de GB de DDR4-3333, luați în august 2017 când era vorba și despre ea, numai că ei au trecut, de asemenea, sus, pe câtă vreme toată discăraia pe care-am folosit-o s-a dus oricum sus. Ce am calculat mai sus ar da vreo 16000 de lei, poate 14000, 13000 sau chiar ceva mai jos pentru cum le-am folosit între timp, fiind asamblate personal. Vreo 3000 de euro pe ele două.

Cât despre celelalte două coolere, cel pe aer să fi fost vreo 300 de lei, iar Liquid Freezer-ul pe la 600.
Cam 17000 de lei la origine, în 2017, pe echipamentele din rândurile de deasupra, fără cei 128 de GB de 3333.
Aproape patru mii de euro în plus; dacă apare vreun Cascade Lake-X cu peste 18 nuclee, el cât o să fie?

Comentarii

Postări populare