Progresul hardware, episodul 62: Calcule, speranțe, planuri în septembrie 2018

(Am mai făcut editări de informații pe-aici)

7 septembrie 2018:

Am dat astăzi și ultima comandă de memorie de 32 de GB de DDR4-4133 la Vexio, menită să-mi completeze 128 de GB de DDR4-4133 la ASUS PRIME, unde sunt și componentele lui GIG1910.TXT**.

**Deocamdată pe bucăți filtrate, căci niște masă numerică invalidă a apărut iar, cu siguranță în urma unei greșeli de incrementare de variabilă la MODPRIME***.

***Greșeala asta din MODPINTSUS() a lui TOLIL.h se putea lua, parțial, și de GIG1910.TXT, la coeficienții de legătură non-K de acolo. Din primăvară încoace s-a putut întâmpla.


Am mai adus componente hardware acasă între timp, am mai făcut niște progrese algoritmice (reușite ori nu), inclusiv o nouă tentativă de programare paralelă pe Threadripper, terminată nemulțumitor.
Acum clasamentul pe terabaiți din casă este:

Threadripperul 71 de TB;
Aorusul 50.589 de TB;
XPOWER 44 de TB;
ASUS PRIME 10 TB;
MSI SLI PLUS 5.74 TB;
Veritonul 1 TB.

Total 182329 de GB zecimali, și poate că mă îndur să-i dau și Veritonului înapoi ceva părtășie la numere, dar doar la non-mepezetele + mepezetele vecunice, adică fără GIG-uri.
Pot să pun Cygwin pentru simularea Linuxului în Windowsul Veritonului, ori chiar să partiționez acel hard disk de 1 TB în două - un Windows 7 + un Arch Linux cu numerele.

Deocamdată se consideră suficient stocul de TB din casă pentru numere, am de refiltrat toate GIG-urile în afară de 1910 și se mai câștigă spațiu după filtrarea asta.

Până la anul nou în 2019 și după, poate mai aduc niște TB acasă. Să vedem ce va fi în viitor, acum hardware-ul de acasă trebuie bine „clocit” numeric și Îl rog pe Domnul Iisus Hristos să mă apere de stricare.

Acum trebuie să am multă grijă de marele credit bancar făcut, la care rata a doua e duminica viitoare pe 16 septembrie (am să mă ocup să nu fiu restanțier), următoarele două mari plăți financiare de datorie fiind rata 3 (16 octombrie) și apoi, pe la 23 octombrie (marți, zi de tranșă salarială), noua factură regularizatoare de curent electric. În seara de 30 august am vorbit la ING să scadă dobânda creditului la minimul favorizator pentru oamenii care primesc salariul la bancă și au asigurare la credit; cele două rate de mai sus ar fi pe la vreo 1300 de lei fiecare, și poate tot pe-atât și factura la curent din octombrie - din trei în trei luni se regularizează.

În clipa asta în cont ar trebui să fie vreo 1853 de lei; acasă sunt douăzeci de bonuri de masă de câte 9 lei; vreo 1300 de lei de dat la rata din 16, am plătit și ultima factură la RDS astăzi. Pe 21 septembrie intră următorii lei salariali, iar pe 9 octombrie, încă alții, pe 16 octombrie altă rată, pe 23 alți lei (dar poate mai are loc o mărire din mers, cine știe?) și factura la curent.

În iulie au fost vreo 1163 de lei pentru 1812 KW facturați, dar de la 1 iulie cică dăm cu 3.5% mai puțin pentru curent. Ar mai fi de făcut, către decembrie, termopanizarea sufrageriei după spargerea de geam din 24 martie; să văd dacă se poate rezista fără ea, eu dorm chiar acolo lângă calorifer, sub ferestre, iar în aripa de răsărit a casei Vardarele fac zgomot. La iarnă am de gând să nu dau deloc drumul la căldură în estul apartamentului, special ca Aorusul, XPOWER-ul și Threadripperul să aibă răcoare pentru procesoare. Răcoare ar fi și la celelalte în sufragerie, la ASUS PRIME, SLI PLUS și Veriton, dar și stăpânul lor trebuie de bună seamă să se culce pe undeva.

Poate în 2019 iau un telefon nou, un Samsung S10. Dar să crească banii pe care îi câștig. A început să mi se strecoare serios gândul să joc la Loto.
Mă tem că va fi de-a adevăratelea nevoie de termopanizare în sufragerie. Răcoare se făcea iarna trecută fără un geam lipsă la ușa balconului semideschis (cel rămas este dublu, dar am și stricat încuietoarea ușii în martie) și dădeam drumul căldurii, dar acum când ceva lipsește din ușă?... Poate vor fi vreo 2000 de lei sau 1800. Dacă pun ușă de termopan, de ce nu și cele două ferestre de alături?
În ritmul actual, cu datoriile de îngrijit, până la 23 noiembrie nu mă văd în stare de termopanizare. Pesemne nici de TB noi de spațiu aduși în casă.

Prin decembrie, oricum, în virtutea caracterului de lună a cadourilor se așteaptă un plus bănesc de la serviciu, un „Turbo boost”. Aș putea atunci să profit pentru niște TB noi. Un Samsung S9 poate fi aproape 3000 de lei, poate dacă aș fi lăsat să fac un card de cumpărături să plătesc telefonul în rate, l-aș lua pe el în decembrie după termopanizare, plus ceva TB noi și niște tubăraie + Cryofuel marca EKWB (astea, ultimele, chiar și de la Shop4PC, poate cine știe, și mai devreme de decembrie), toate aceste lucruri fără restanțe la datorii.

Și poate în ianuarie 2019, început de alt an, are loc vreo îmbunătățire specială în carieră. Banii în plus chiar mi-ar fi de folos, nu doar pentru viața personală cu toate cele din ea, ci și ca să mai ofer ajutor, să nu trăim numai pentru noi înșine. Trebuie să continui mersul la Sfintele Liturghii și credința în Domnul Iisus Hristos, în Ortodoxie și în viața de după moarte, deși aici și acum pun atâta bază pe acumularea de materie neînsuflețită, pentru numere.

Am ajuns să îmi placă mult nu numai numerele, ci și calculatoarele (puternice), cum s-ar spune un hardist înrăit.

Comentarii

Postări populare