Progresul hardware, episodul 11: O faptă care NU a mai avut loc

        Veritonul îmi propusesem, prin toamna lui 2017, să îl dau cumva din casă, cu tot cu sistemul de Windows 7 de tip OEM împreună cu care îl primisem pe 27 iulie 2011.
Mă gândeam atunci la niște lei bineveniți, chit că relativ puțini față de tot tămbălăul hardware cel mare, plus eliberarea de spațiu calculatoristic din casă, dezbărarea de ceva depășit.

    Veritonul era, sau se voia a fi, dotat astfel: 
 
    -Unitate centrală Acer Veriton M490G, folosită din 2011, plus OS Windows 7 Home Premium; 
    -Placă de bază Acer Veriton M490G (generație 2010-2011), chipset Intel H57 Express;
    -Audio și rețea Ethernet integrate;
    -Procesor Intel Core I5-650, 3.2 GHz (2 nuclee / 4 thread-uri);
    -Placă video NVIDIA GeForce 9500 GT (1 GB DDR2 128-bit), cu suport VGA + DVI;
    -Memorie 16 GB DDR3 la 1333 MHz (4*4GB);
    -Un HDD Hitachi de 1 TB, de tip SATA-II;
    -Unitate de DVD-RW;
    -Unitate de citire pentru carduri SD;
    -Sursă FSP de 300W;
    -Adaptor PCI cu sloturi adiționale de: IDE (un slot), SATA-1 intern (două) și un slot de SATA extern;
    -Carcasă Acer;
    -DVD în cutia originală, cu licență OEM de Windows 7 Home Premium, care în 2011 a fost distribuit împreună cu PC-ul.


Dar NU am luat inițiativă, așa că Veritonul a rămas mai departe cu mine în casă, l-am și dotat cu un stick USB wireless de conectare la Internet (TP4 Archer) în septembrie 2017, i-am mai adăugat două hard disk-uri între timp, inclusiv unul de IDE la acel adaptor, și este până astăzi calculatorul meu de navigare principală pe Internet, deși într-o vreme am încercat să și caut pe el numere noi, de maxim câteva zeci de cifre.

Nu am avut mare succes, nici acum nu înțeleg de ce nu au făcut căutări bune algoritmii scriși pe el, că examinându-i mi s-a părut că trebuie să respecte regulile limitelor de precizie pentru numerele care nu erau bune de mpz_t (cu cel mai mic divizor impar pe 64 de biți fără semn), dar în practică vedeam că bagă multe numere de umplutură, proaste. Măcar am încercat; și-oricum gama de mărime a acelor numere nu este una prioritară pentru noutăți acum, poate nici n-o mai fi de găsit ceva nou acolo.

Ce mai este? Veritonul e bun de navigare pe Internet, dar are și potențial de reinserție pe „frontul numerelor”, asta da - asta am și vrut, ca el să fie iar în lupta pentru numere.

Comentarii

Postări populare